In de praktijk komt het vaker voor dan u wilt – dat u misgrijpt omdat iemand een bepaald product is vergeten te bestellen. Vaak is dat iets knulligs, zoals EPDM-folie of speciale kit. Vervelend, want hierdoor loopt uw productieketen vast. Met Stalufor Stock Service is dat verleden tijd. Met een geoptimaliseerde voorraad grijpt u nooit mis maar heeft u ook geen onnodig ruime voorraad. Ons hoofd logistiek en voorraadexpert Martin Quik vertelt u meer over ons systeem.
Hoe werkt Stalufor Stock Service?
“Onze Stock Service is een actief voorraadbeheersysteem dat is gebaseerd op het Kanban min-max principe”, legt Martin uit. “Dat houdt in dat wij verbruiksartikelen registreren en dat wij op basis van een uitgebreide inventarisatie zorgen dat er altijd een zogenaamde grijpvoorraad beschikbaar is. Kanban is gericht op het te allen tijde hebben van een optimale voorraad; niet te weinig, maar ook zeker niet te veel. Hierbij gaan wij ook uit van de vaste leveringen die we bij een bedrijf doen.”
Voordelen van Stalufor Stock Service
Stalufor Stock Service houdt in dat we voorraadleveringen combineren met reeds geplande leveringen. “Uiteraard kunnen wij in noodgevallen ook snel schakelen omdat we beschikken over eigen vervoer”, weet Martin.
Veel bedrijven registreren verbruiksmaterialen niet of niet volledig genoeg. Een van de oorzaken daarvan is dat het tijdrovend werk is dat ten koste gaat van de core business. “We horen wel vaker dat een bedrijf zijn voorraadbeheer niet volledig onder controle heeft”, aldus Martin. “In dat geval biedt onze Stalufor Stock Service uitkomst. Wij hebben dit systeem ontwikkeld omdat wij van meerdere klanten de vraag kregen of wij hun daarmee konden helpen.”
Dat wil ik ook!
Bent u een relatie van Stalufor en heeft u interesse in onze Stalufor Stock Service? Martin legt u graag uit hoe dat in z’n werk gaat. “Tijdens een eerste gesprek gaan we kijken welke producten u gebruikt, welke u wilt hebben en hoe wij daarbij kunnen helpen”, gaat Martin verder. “Daarna bereken ik wat een normale grijpvoorraad is. Dit verschilt namelijk per bedrijf en kan ook verschillen in drukkere of rustigere periodes. Op basis van de gegevens van voorgaande jaren en periodes kunnen wij dit per maand bijsturen in ons ERP-systeem om zo telkens een optimale leveringshoeveelheid te bepalen. ”
“Nadat we daar afspraken over gemaakt hebben kom ik bij u langs om te kijken hoeveel fysieke ruimte we nodig gaan hebben. Het werkt voor beide partijen het beste als dit zo functioneel mogelijk kan, en als onze chauffeur ook bepaalde vrijheid heeft op de werkvloer. Op die manier hebben u en uw werknemers zelf echt geen omkijken meer naar het op peil houden van uw voorraad. Zo kunt u zich optimaal bezighouden met uw core business!”
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over Stalufor Stock Service.